Thursday, December 6, 2012

ေကာ္ဖီပံုျပင္


ေကာ္ဖီပံုျပင္


ေကာ္ဖီေတြေတာင္ေအးကုန္ၿပီ။ မနက္ကအေလာတႀကီးအိမ္ကထြက္လာၿပီး မေသာက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ေကာ္ဖီက ခုေတာ့ ေအးစက္ေနၿပီ။ ဒီေန႕ ဘုရားကိုေစာေစာထြက္ရမယ္ဆိုတာသိရက္နဲ႕ ကၽြန္မမထႏိုင္ခဲ့ေပ။ ခုခ်ိန္ ေမာင္သာရွိရင္ ဆိုသည့္အေတြးက ကၽြန္မဦးေႏွာက္ထဲကိုေရာက္ေရာက္လာတယ္။ ခ်က္ခ်ငး္ပင္အေတြးကိုေဖ်ာက္ကာ ေကာ္ဖီခြက္ကို ေကာက္ကိုင္လိုက္မိတယ္။ အိမ္အျပင္မွာေတာ့ မိုးကေဖ်ာက္စိပ္က်ကာ ေအးစိမ့္စိမ့္ျဖစ္ေနတယ္။ တကၠစီေပၚမွ ခပ္ျမန္ျမန္ဆင္းလာလို႕ပဲ မိုးစက္ေတြ စြတ္စိုစုိက လူတစ္ကိုယ္လံုးခ်မ္းကာေနေတာ့တယ္။ ေရေႏြးကိုဆူေအာင္တည္ထား ရင္း ခပ္စိုစိုျဖစ္ေနတဲ့ ဆံပင္ေတြကို သုတ္ေနလိုက္တယ္။ မိုးေအးေအးဆိုရင္ ေကာ္ဖီဆိမ့္သက္သက္တစ္ခြက္ကေတာ့ ကၽြန္မေဖ်ာ္ေသာက္ေနၾကေလ။ ေကာ္ဖီမႈန္႕ ၊ Creamer ၊ သၾကားေတြကို စိတ္ႀကိဳက္ထည့္ၿပီး ေကာ္ဖီပူပူတစ္ခြက္ကို ေသာက္ေနရင္း ေမာင့္ကိုျပန္ေျပာင္းသတိရမိတယ္။

“ယြန္းကေကာ္ဖီ သိပ္ႀကိဳက္တယ္ေပါ့” သြားထပ္ေလးေပၚေအာင္ ရီရင္းေမးတဲ့ေမာင့္ကို ကၽြန္မေခါင္းတစ္ခ်က္ပဲ ညိတ္ျပလိုက္တယ္။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခုကု အစြဲအလန္ႀကီးတဲ့ ေမာင့္ရဲ႕စိတ္ကို စေတြ႕ကတညး္က ကၽြန္မ ရိပ္မိေနခဲ့တယ္ေလ။ ကၽြန္မလိုပဲ ေမာင္လည္းေကာ္ဖီသိပ္ႀကိဳက္တဲ့ သူတစ္ေယာက္ပင္ျဖစ္တယ္။ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ကို ရုိးရွင္းစြာ စြဲလန္းၿပီး ေသာက္တတ္တဲ့ကၽြန္မနဲ႕ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ကိုေလးေလးနက္နက္ ေသာက္တတ္တဲ့ေမာင့္ကို ကၽြန္မကို တစ္ခါတစ္ခါ စဥ္းစားရၾကပ္ေစတယ္။

“ယြန္းသိလား ေကာ္ဖီကို ေအဒီ (၉)ရာစုမွာ အီသီယိုးပီးယား ႏိုင္ငံက စတင္ေတြ႕ရွိတာတဲ့….” ေကာ္ဖီအေၾကာင္း ေမာင္ကအားေပါင္ရင္းသန္သန္ ေျပာျပေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္မကေတာ့ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ကို အရသာခံေသာက္ေနခ်ိန္ျဖစ္တာက ဆန္းေနသလား။ တစ္ခါတစ္ရံ ေမာင္ေျပာတာကို ကၽြန္မနားမေထာင္တဲ့ကိစၥတဲ႕ စိတ္ေကာက္တတ္ၾကေသးတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါကၽြန္မေျပာစကားထဲမွာ ေမာင့္ကိုထိခိုက္ေစတဲ့ စကားမ်ားပါသြားခဲ့သလားဆိုတာေတာ့ ကၽြန္မ မသိခဲ့ရုိးအမွန္ပါ။ ေမာင္နဲ႕ေကာ္ဖီေသာက္ေသာ တစ္ရက္ကေပါ့။ အမွန္ေတာ့ ကၽြန္မစိတ္ရင္းအမွန္မွာ ေမာင္နဲ႕ အတူေကာ္ဖီအတူတူ ေအးေအးေဆးေဆးေသာက္ဖို႕ပါပဲ။ Coffemixေတြ သိပ္မေသာက္ျဖစ္တဲ့ကၽြန္မက ကုိယ္တိုင္ေဖ်ာ္တဲ့ကာ္ဖီကိုပဲ အမ်ားဆံုးေသာက္ျဖစ္တယ္ေလ။  ေမာင္နဲ႕အားလပ္ရက္ဆံုတိုင္း ေကာ္ဖီေစ့ကို လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ႀကိတ္ၿပီး ေဖ်ာ္တဲ့ေကာ္ဖီဆိုင္ေလးမွာပဲ တူတူေသာက္ျဖစ္ၾကတယ္။

                                    …………………………………………………………………………………

“သမိုင္းဒ႑ာရီအရဆို ေကာ္ဖီကို(Arabian)သိုေက်ာငး္သားေလးက စေတြ႕ခဲ့တဲ့ သိလား ယြန္း….” ေကာ္ဖီခြက္ကိုၾကည့္ ရင္းနဲ႕ ေမာင့္ရဲ႕ေကာ္ဖီသမိုင္းေၾကာင္းကို စေတာ့မယ္မွန္းကၽြန္မသိလိုက္တယ္။

“အစပိုင္းေတာ့ သူ႕သိုးေတြက ညဘက္ဆို မအိပ္ဘဲ ခုေပါက္ကစားေနရာကေန  ခ်ဳံၾကားမွာေပါက္ေနတဲ့ အသီးနီ ကေလးေတြကို စေလ့လာခဲ့တာတဲ့ အဲသည္တုန္းကေတာ့ အရုိငး္ပင္ေပါ့ ယြန္းရယ္”  ႏွစ္ေယာက္သား ၾကည္ႏူးစြာေကာ္ဖီ ေသာက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ေမာင့္ႏႈတ္မွထြက္တဲ့စကားေတြက သူ႕လက္ထဲမွာရွိတဲ့ ေကာ္ဖီအေၾကာင္းေတြပဲ ျဖစ္ေနေတာ့တာ ဘာေၾကာင့္လဲ ကၽြန္မမသိေတာ့ပါဘူး။

“ေကာ္ဖီကိုေသာက္စရာအျဖစ္ေမြးစားခဲ့တာက တူရကီေတြတဲ့ ယြန္းရဲ႕”

“ေမာင္……..”

“ဘာလဲ…ယြန္းရဲ႕”

“ေမာင္…ယြန္းနဲ႕အတူ ေကာ္ဖီေသာက္မွာလား…ေမာင္ရယ္” ကၽြန္မေမးတဲ့အခါမွာေတာ့ ၿပဳံးတံု႕တံု႕နဲ႕ ေခါင္းညိတ္ျပတယ္။

“ေမာင္ရယ္ ယြန္းေကာ္ဖီခြက္ထဲက ေကာ္ဖီရဲ႕တန္ဘိုးနဲ႕ .... ေမာင့္ေကာ္ဖီခြက္ထဲက တန္ဘိုးက သိပ္ကိုႀကီးလြန္းေန သလားလို႕….” ဟု ကၽြန္မေျပာတဲ့အခါမွာေတာ့ မ်က္ေမွာင္ကုတ္ၿပီး ကၽြန္မကိုျပန္လည္ၾကည့္တယ္။

“ဟုတ္တယ္ေလ…ယြန္းကေကာ္ဖီသိပ္ႀကိဳက္တဲ့ ေမာင္နဲ႕အတူ ေကာ္ဖီကိုတူတူေသာက္ခ်င္တာ။ ေမာင္က ေကာ္ဖီ ေသာက္ရင္း သမိုင္းေတြအေၾကာင္းေျပာျပေနေတာ့ ေမာင့္ေကာ္ဖီေတြက တန္ဘုိးႀကီးလြန္းေနသလားလို႕…” ကၽြန္မ ထိုစကားေျပာေျပာခ်င္းပဲ မ်က္ေမွာင္ကုတ္ၿပီး ကၽြန္မကိုၾကည္တယ္္။ ၿပီးေတာ့ေကာ္ဖီခြက္ကို တစ္ခ်က္ၾကည့္ၿပီး တစ္ဆက္တည္းေမာ့ေသာက္ပစ္လိုက္တယ္။ ေမာင့္ကိုကၽြန္မၾကည့္ၿပီး ေကာ္ဖီကိုအရသာကိုခံၿပီး ေသာက္ပစ္လိုက္တယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ ေမာင္သည္ခ်စ္ဖို႕ေကာင္းတဲ့ ပံုေျပာေကာင္းသူတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ တစ္ခါတစ္ရံေမာင္ဟာ စိတ္အလြန္ ေကာက္တတ္ေသာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္မသိလုိက္တယ္။

                        ………………………………………………………………………………………………….

“ဘယ္ေရာက္ေနလဲ……ေမာင္” ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ေပၚ ထိုစာသားေလးအားေရးၿပီးၿပီးခ်င္းပဲ ေသာက္လက္စေကာ္ဖီခြက္ ေလးကို ကၽြန္မၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ခပ္ေႏြးေႏြးက်န္ေသးတဲ့ ေကာ္ဖီတစ္ငံုစာကို ေသာက္လိုက္ရင္း ေမာင့္အရိပ္အေငြ႕ အသက္မ်ား ျဖတ္သန္းသြားသလို ခံစားလိုက္ရတယ္။ ေမာင္ရယ္ ဘာေၾကာင့္မ်ားေကာ္ဖီလုိခါးသက္ေနရတာလဲ။  ေဖ်ာက္စိပ္ ေဖ်ာက္စိပ္နဲ႕ ေဆြေနသည့္မိုးက အလြမ္းမ်ားကိုပိုၿပီး စြတ္စြတ္ဆိုေနေတာ့သလိုပါပဲ ညေနေစာင္းအခ်ိန္နဲ႕ ေအးစိမ့္စိမ့္ရာသီဥတုက အေပၚယံအကီ်ၤလက္ရွည္ခပ္ပါးပါးကို ကၽြန္မေကာက္ယူ၀တ္လုိက္တယ္။ အရင္လိုအခ်ိန္ ဒီလိုညေနေတြဆို ေတြးရင္းနဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းတစ္ခ်က္ကိုက္ကာ စားပြဲခံုေပၚရွိ စီဒီစက္ခလုတ္ကို ကၽြန္မႏွိပ္လိုက္တယ္။ စီဒီစက္မွထြက္လာသည့္သီခ်ငး္က ကၽြန္မသိပ္ႏွစ္သက္တဲ့ မခိုင္ၾကီးရဲ႕ ဓာတ္ျပားေဟာင္းေလးတစ္ခ်ပ္ ခပ္စိမ့္စိမ့္ခ်မ္းေနတဲ့ရာသီဥတုေၾကာင့္ ေကာ္ဖီမႈန္႕မ်ားမ်ားနဲ႕ ေနာက္ထပ္ေကာ္ဖီခါးခါး တစ္ခြက္ေဖ်ာ္ေသာက္ဖို႕ ကၽြန္မဟန္ျပင္လုိက္တယ္။


“ေကာ္ဖီခါးခါးသိပ္မေသာက္နဲ႕ေလ ယြန္းရဲ႕…”

“ဘာျဖစ္လို႕လဲ ေမာင္ရဲ႕….”

“ေကာ္ဖီေသာက္ရင္ ဦးေႏွာက္ကို သြက္ေစတယ္ ယြန္းရဲ႕…. လန္းဆန္းေစတယ္.. ဦးေႏွာက္ရဲ႕လုပ္အားကို ျမွင့္ေပးတယ္ ေသာက္တာမ်ားသြားရင္ ေကာ္ဖီခါးခါးကို မ်ားမ်ားေသာက္ရင္ ကတုန္ကရင္ျဖစ္တတ္မယ္… ဂနာမၿငိမ္ျဖစ္မယ္… ဒါေၾကာင့္ေျပာတာ ယြန္းကို….”

“ေမာင္…က ဘယ္လိုသိတာလဲ..” ေမာင့္အေျပာကၽြန္မ ေမးခြန္းျပန္ထုတ္ေတာ့ ကၽြန္မကိုစူးရွရွမ်က္၀န္းနဲ႕ ျပန္ရွင္းျပတဲ့ ေမာင့္မ်က္ႏွာၿပဳံးၿပီး ကၽြန္မပုခံုးကို ခပ္ဖြဖြေလးပုတ္တယ္။

ေကာ္ဖီအနံ႕ခပ္ျပင္းျပင္းက ႏွာေခါင္းထဲ၀င္ေရာက္လာမွပဲ ေကာ္ဖီေမႊေနမွန္း ကၽြန္မသတိျပန္၀င္လာတယ္ေမာင္။  ေမာင္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မမွာ အမွတ္တရမ်ားစြာရွိတာကို ကၽြန္မသိလုိက္ရတယ္။ ပိုၿပီးထူးျခားတာက ေမာင္ႏွင့္ကၽြန္မ ၾကားမွာ ေကာဖီႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥေတြကိုပဲ ကၽြန္မထူးထူးျခားျခားမွတ္မိေနတာပဲေမာင္။

“မိုခါ (mocha) ေကာ္ဖီနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ရာဇ၀င္ကို ယြန္းသိလား” ကၽြန္မကိုေမာင္ အဲသည္ေမးခြနး္ေမးေတာ့ ကၽြန္မ ေခါင္းခါျပရုံသာတတ္ႏိုင္ခဲ့တယ္ေလ။ ေကာ္ဖီခါးခါးႀကိဳက္တတ္တဲ့ ကၽြန္မကတစ္ခါတစ္ခါမွာ ေခ်ာကလက္အရသာလို ေရာထားတဲ့ေကာ္ဖီေသာက္တတ္တာကိုေမာင္သိေနတာကို။

“အာေရဗ် လူမ်ဳိးတစ္ဦးကို သူ႕ေနာက္လုိက္ေတြနဲ႕အတူ သဲကႏၱာရတစ္ခုကို အစာငတ္ေသေအာင္ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးလိုက္ ၾကတဲ့တယ္ ယြန္းရဲ႕။ အဲသည္မွာ အိုမရ္လို႕ေခၚတဲ့ အာေရဗ်တစ္ေယာက္နဲ႕ သူ႕အေဖာ္ေတြက နာမည္မသိတဲ့ အပင္ကရတဲ့ အသီးကိုျပဳတ္ပီးစားၾကတယ္။ အဲသည္အသီးေတြက အာေရဗ်ျပည္ေျပးေတြရဲ႕ အသက္ကို ကယ္တင္ႏိုင္ခဲ့ တယ္ေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲသည္ေနရာရဲ႕ အနီးဆံုးၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ Mocha ဆိုတဲ့ၿမိဳ႕ကို အစြဲျပဳၿပီး Mocha ဆိုတဲ့ နာမည္ရလာ တာပဲ…”

ေမာင္သိပ္ႏွစ္သက္တဲ့ ေကာ္ဖီအေၾကာင္းကို ကၽြန္မႀကိဳက္တဲ့ေကာ္ဖီကိုေသာက္ရင္း နားေထာင္ခဲ့ရတဲ့ရက္ေတြကို ျပန္ၿပီးသတိရမိတယ္ေမာင္။ ခုအခ်ိန္ေရာ ေမာင္ေကာ္ဖီေသာက္ေနမလား။ ေမာင္ရယ္တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္သိပ္ ခ်စ္ရတဲ့ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးဟာ ဘာလို႕မာနေတြေၾကာင့္ခြဲေနရတာလဲဆိုတာ တစ္ခါတစ္ခါကၽြန္မအ့ံၾသမိတယ္ေမာင္။ ကၽြန္မနဲ႕ေမာင္ဟာ သိပ္ႏွစ္သက္တဲ့ေကာ္ဖီဆိုင္တစ္ဆုိင္မွာ သိပ္တန္ဖိုးထားတဲ့ေကာ္ဖီေတြေၾကာင့္ ခြဲခြာခဲ့ရတယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူက ယံုႏိုင္ပါ့မလဲ။ ေမာင့္ရဲ႕ျပတ္သားလြန္းတဲ့မာနတစ္ခုဟာ ကၽြန္မတို႕ႏွစ္ေယာက္ သိပ္ႏွစ္သက္ခဲ့ရတဲ့ ေကာ္ဖီဆိုင္ တစ္ခုမွာ ေပါက္ကြဲခဲ့ရတာ ကၽြန္မသိပါတယ္ေမာင္။ အဲသည္ေန႕က ေမာင္ကၽြန္မဆီမလာႏိုင္မွန္းသိလို႕ ကၽြန္မမိတ္ေဆြတစ္ ဦးနဲ႕ ေကာ္ဖီေသာက္ေနခဲ့တယ္ေမာင္။ ဒါေပမယ့္ မေမွ်ာ္လင့္ပဲေရာက္လာခဲ့တဲ့ေမာင္ ေမာင့္ႏႈတ္ဖ်ားက ခါးသက္တဲ့ စကားေတြဟာ ကၽြန္မႀကိဳက္တဲ့ေကာ္ဖီလို ခါးမေနခဲ့တာအမွန္ပဲ။ အဲသည္အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မလက္ထဲက ေကာ္ဖီခါးခါး တစ္ခြက္ဟာ ေမာင့္မ်က္ႏွာေပၚက်ေရာက္သြားမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွမေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပါ။

                        ………………………………………………………………………………………………………………..

ေမာင္ရယ္..ေမာင့္အခ်စ္ေတြဟာ ေကာ္ဖီလုိမ်ဳးိခါးခဲ့ရင္ေတာင္ ကၽြန္မရူးသြပ္စြာစြဲလန္းခဲ့ဦးမွာ။ ေမာင့္ရဲ႕အခ်စ္ေတြဟာ ေမာင့္ရဲ႕ အတၱမာနေတြေၾကာင့္ခါးသြားခဲ့တာ ေမာင္မွသိပါဦးမလားေမာင္။ ေမာင္လည္း ကၽြန္မကိုေမာင့္လိုထင္မွာေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္မအခ်စ္ဟာခါးပါတယ္ေမာင္ ဒါေပမယ့္ေကာ္ဖီလိုခါးျခင္းမ်ဳိးဆိုေမာင္ယံုမလားေမာင္……………………………………..။ ေမာင့္ကိုကၽြန္မသတိတရျဖစ္ေစ ေကာ္ဖီကိုကၽြန္မခ်စ္လို႕ပဲျဖစ္ေစ အခုအခ်ိန္ထိ ကၽြန္မေကာ္ဖီတစ္ခြက္ စြဲလန္းရူးသြပ္ဆဲပဲ ေမာင္……………..။ အခြင့္သာရင္ေတာ့ ေမာင္နဲ႕အတူေကာ္ဖီတူတူ ကၽြန္မေသာက္ခ်င္ေသးတယ္ေမာင္……………………။  

                        ************************************************************

ရင္ႏွင့္ရင္း၍
ေအာင္မိုးသူ
ဒီဇင္ဘာ (၇)ရက္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္
ည ၁နာရီ   ၂၁မိနစ္

3 comments:

  1. ႏွစ္သက္ပါ၏ ။
    ေကာ္ဖီ ရာဇ၀င္ေလးေတြ ညွပ္ေျပာသြားလို ့ လည္း ဗဟုသုတ တုိးပါ၏

    ReplyDelete
  2. လာေရာက္ဖတ္ရႈတဲ့အတြက္ေက်းဇူးပါ ကိုလြင္ဦးေရ

    ReplyDelete
  3. ေကာ္ဖီပံုျပင္ေလးကို ႏွစ္သက္စြာ အားေပးခဲ့ေၾကာင္း

    ReplyDelete