Tuesday, January 17, 2012

ဗုဒၶစကား ရင္ထဲထားႏိုင္ပါေစ (ေျဖရွင္းခ်က္မဟုတ္ပါ။)



          မေန႕တစ္ေန႕ကပဲ Facebook ရဲ႕စာမ်က္ႏွာတစ္ခုမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြကို ဘာသာေရးေစာ္ကားမႈျပဳထားတဲ့ blogspotလင့္ခ္စ္ခုဟာ ပလူပ်ံေနခဲ့တယ္။ အဲသည္blogspot မွာ ေဒါသျဖစ္ခ်င္စရာေကာင္းေလာက္ ေအာင္ကို ဘာသာတရားကို ေစာ္ကားထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာ၊ အျပဳအမႈ၊ အေရးအသားေတြနဲ႕ ေပၚေပၚထင္ထင္ေစာ္ကားထားတာေတြ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ပါ ဘယ္လိုျပန္လည္ ေျဖရွင္းမလဲ….။ ဒီblogspotဟာဘယ္သူေရးလဲ ဘယ္လို တရားစြဲမလဲဆိုတာကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႕မတတ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အြန္လိုင္း(online)နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ မူပိုင္ခြင့္(copyright)နဲ႕ တရားစြဲဆိုခြင့္ေတြ မရွိေသးတာေတြအတြက္ေၾကာင့္ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ဟာ သာမာန္လူသားေတြပါ ဗုဒၶဘာသာကို ယံုၾကည္သက္၀င္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ မိမိယံုၾကည္သက္၀င္တဲ့ တစ္ခုခုကိုေစာ္ကားရင္ ေတာ့ အားလံုးေဒါသေတြ ထြက္ၾကမွာအမွန္ပင္။ ယခင္က ေအကြန္(Akon)၏ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေတြ ဘုရားအရုပ္ မ်ားျဖင့္ ညစ္ညစ္ ညမ္းညမ္း MTV(ဗီြဒီယို)ရိုက္ထားသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အားလံုး ထိုWeb Page တြင္ comment မ်ားစြာျဖင့္ ရန္ေတြ႕ၾကသည္။ ယခုႀကဳံေတြ႕ေနရေသာ တိုက္ခိုက္မႈမွာ ထိုထက္ပင္ အဆမ်ားစြာ ႀကီးက်ယ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ဘယ္လိုရင္ဆိုင္မည္လဲ………………။

          ကြၽန္ေတာ္သည္ ဤေဆာင္းပါးအား မေရးမီ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဘုရားျဖစ္ရန္ ျဖည့္ဆည္းခဲ့ရေသာ ပါရမီ(၁၀)ပါး(မူလပါရမီဆယ္ပါး)ကို ဦးခိုက္ပါသည္။


(၁) ဒါနပါရီ                = စြန္႕ၾကဲေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္း။
(၂) သီလပါရမီ           = (၅)ပါး၊ (၈)ပါးစေသာ (၁၀)ပါးဆိုင္ရာ သီလမ်ားကို ေစာင့္ထိန္းမႈ။
(၃) နိကၡမပါရမီ           = စည္းစိမ္ကို စြန္႕ခြာ၍ ေတာထြက္မႈ။
(၄) ပညာပါရမီ           = အရာရာ၌ သိတတ္နားလည္မႈ။
(၅) ၀ီရိယပါရမီ           = ကုသိုလ္ကိစၥအ၀၀တို႕၌ မေၾကာက္မရြ႕ံသက္စြန္႕ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈ။
(6) ခႏၲီပါရမီ              = သူတစ္ပါးက ႏွိပ္စက္လွ်င္လည္း သည္းခံႏိုင္မႈႏွင့္ အပူအေအးစေသာဒဏ္ကို
ခံႏိုင္မႈ။
(၇) သစၥာပါရမီ           = မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္စြာ ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္မႈ။
(၈) အဓိဌာန္ပါရမီ        = မိမိရည္မွန္းေသာ ေကာင္းေသာအလုပ္၌ ‘မျဖစ္မေန’ဟု စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ဇြဲေကာင္းမႈ။
(၉) ေမတၱာပါရမီ          = သတၱ၀ါတို႕အေပၚ၌ ခ်စ္ခင္ေသာအားျဖင့္ ေကာင္းက်ဳိးလိုလားမႈ။
(၁၀) ဥေပကၡာပါရမီ      = မုန္းေအာင္ျပဳသည္ကိုလည္းမမုန္း၊ ခ်စ္ခင္ေအာင္ျပဳသည္ကိုလည္း မခ်စ္ဘဲ
လ်စ္လ်ဴရႈမႈ။

                             ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္  ဤသာမန္ျဖည့္က်င့္မႈ မူလပါရမီ(၁၀)ပါးအျပင္ မ်က္စိ၊ နား၊ အဂၤါေျခလက္ စသည္တို႕ကို အပ်က္အစီးခံ၍ ျဖည့္က်င့္ခဲ့ေသာ ‘ဥပပါရမီ(၁၀)ပါး’၊ အသက္ကိုပင္မငဲ့ညွာဘဲ လြန္စြာေသာျဖည့္က်င့္မႈ ‘ပရမတၳပါရမီ(၁၀)ပါး’တို႕ကိုလည္း ဦးခိုက္ပါသည္။

                                      ***********************************************

                             လူမႈေရးအရ၊ ဘာသာေရးအရပါ မလုပ္သင့္ေသာ အျပဳအမႈတစ္ရပ္ေပၚတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အမုန္းပြားမိမွာ အမွန္ပင္။ မေက်နပ္သည္မ်ားကို ထိုဘေလာ့ေပၚတြင္ က်ေတာ္တို႕သြားေျပာမည္လား။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမတၱာတရားကိုပဲလက္ကိုင္ထားရမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူကာနီး မာရ္နတ္ရဲ႕ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးမႈကို ႀကဳံရခ်ိန္မွာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ျမတ္ကေတာ့ “သားအေပၚထားတဲ့ မိခင္ရဲ႕ေမတၱာမ်ဳိး”နဲ႕ မတုန္မလႈပ္ သည္းခံၿပီး မာရ္နတ္ရဲ႕ဖ်က္ဆီးမႈကို ေမတၱာအစြမ္းနဲ႕ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူခဲ့တယ္။ ဘုရားျဖစ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ လည္း ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးမႈအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေမတၱာျဖင့္သာအႏိုင္ယူခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ဟာ ပုထုဇဥ္လူသားေတြျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဒါသေၾကာင့္ကိုယ့္အေပၚတံု႕ျပန္လာတာေတြကို ခ်က္ခ်င္းတံု႕ျပန္ၾကမလား….။

ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး ေစာင့္ထိန္းရမယ္

          ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလံုးမေစာင့္ထိန္းျခင္းဟာ ေဘးအႏၲရာယ္ကိုပြားေစတာအမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ေကာကာလိက၀တၱဳ၊ ဓမၼပဒတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္မွာ…

          ဟသၤာအကူအညီျဖင့္ တုတ္ကိုကိုက္ခဲကာ ပ်ံသန္းလိုက္ပါလာေသာလိပ္သည္ မေစာင့္စည္းေသာ ႏႈတ္ခံတြင္းရွိေလ၏။ ဟိမ၀ႏၲာဟသၤာတို႕ေနရာေရအုိင္တစ္ခုသို႕ အတူလိုက္ပါစဥ္ လမ္း၌ရြာသားငယ္တို႕က အံၾသၿပီ “လိပ္ကို တုတ္ျဖင့္ ေဆာင္ယူကုန္၏။”ဟု ဟစ္ေအာင္ေျပာဆိုကုန္၏။ လိပ္သည္ ထိုသို႕ေအာ္ဟစ္သည္ ကို တံု႕ျပန္ေျပာဆိုလိုေသာစိတ္က ျပင္းျပသည္တစ္ေၾကာင္း၊ မိမိ၏ ၀စီအက်င့္ မေစာင့္ထိန္းႏိုင္သည္တစ္ ေၾကာင္းေၾကာင့္ “ငါ့ကို အေပါင္းအေဖာ္ျဖစ္ကုန္ေသာ ဟသၤာတို႕က သယ္ေဆာင္ကုန္၏။ ဟယ္.. ကြၽန္ယုတ္တို႕။ ဤသို႕ယူေဆာင္ရာ၌ အသင္တို႕အားအဘယ္သို႕ျဖစ္သနည္း” စသည္ျဖင့္ စိတ္ကျဖစ္ေပၚသည့္ အတုိင္း ႏႈတ္၀သီျဖင့္ေျပာရန္ ႏႈတ္ခံတြင့္ဖြင့္လိုက္ရာ ေကာင္းကင္ မွ ျပဳတ္က်ၿပီး ေျမ၌ေသပြဲ၀င္ခဲ့ရသည္။

          ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုးသံုးပါး မေစာင့္ထိန္းေသာေၾကာင့္ သာဓကပင္ျဖစ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားေဟာ ၾကားေတာ္ မူသည္မွာ……

          “မ်က္ေမွာက္၊ တမလြန္ ႏွစ္တန္ေသာအက်ဳိးကိုမသိသျဖင့္ မိုက္မဲေတြေ၀ၾကကုန္ေသာ ပညာမဲ့ေသာ သူတို႕သည္ ရန္သူႏွင့္တူေသာ မိမိကုိယ္ျဖင့္(၀ါ) မိမိကိုယ္လွ်င္ ရန္သူရွိသည္ျဖစ္၍ ယုတ္မာေသာ အကုသိုလ္ ကံတရားကိုျပဳၾကကုန္လ်က္ က်င္လည္ၾကကုန္၏။ ယင္းအကုသိုလ္ကံတရားသည္ မခံသာေအာင္ ဆင္းရဲေသာ အက်ဳိးရွိသည္ျဖစ္၏။” ဟု (မိန္႕ေတာ္မူ၏။)
(သုဗၺဗုဒၶလူႏူ၀တၱဳ၊ ဗမၼပဒ)

                   *******************************************

          အျခားသူ၏အျပစ္အား အလြယ္တကူျမင္ျခင္းဟာ လူ႕သဘာ၀ပင္ျဖစ္သည္။ “ၾကည့္ေသာသူျမင္၏။” ဆိုေသာစကားဆိုသည့္စကားလည္းရွိသည္။ ထိုစကားတြင္ မိမိကိုယ္ကုိလည္း ျမင္တတ္ရန္လိုေသးသည္။ လူမ်ားသည္ အျခားသူ၏အျပစ္မ်ားအား ျမင္လြယ္တတ္ၾကၿပီး မိမိအျပစ္ဆိုလွ်င္ တစ္ျခားသူသိမည္ဆို၍ ဖံုးကြယ္တတ္ၾကသည္။ သူမ်ားအျပစ္အားျမင္သည္ဆိုသည္မွာလည္း ကိုယ္တိုင္ကရွာေဖြၾကည့္လို႕ သာ ျမင္ရျခင္းျဖစ္သည္။ သူတစ္ပါးအေၾကာင္း မစဥ္းစားခဲ့လွ်င္ ရွာေဖြၾကည့္စရာအေၾကာင္းမရွိပါ။

          “ဒါ..သက္သက္အျပစ္မရွိ အျပစ္ရွာတာပဲ”ဆိုသည့္စကားကိုလည္း အခ်ဳိ႕လူမ်ားေျပာတတ္ၾကသည္။ လူအမ်ားသည္ အျခားသူ၏အျပစ္ကိုရွာရုံမက အျခားသူ၏အျပစ္ကိုလည္း တတြတ္တြတ္ (သို႕) ေအာ္ဟစ္ေျပာ ဆိုၾကေသးသည္။ ထိုအျပဳအမူသည္ အျပစ္ရွာသူမ်ား၏ အက်င့္စရိုက္ပင္ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ဆင္းရဲဒုကၡျဖစ္ေစ လိုေသာဆႏၵျဖင့္ ၊ အခ်ဳိ႕မွာ မွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ မွားသည္ျဖစ္ေစ အျပစ္ရွာ တတ္ၾကသည္။ ဘယ္လိုပင္ျဖစ္ျဖစ္ အျခားသူ၏အျပစ္ရူျမင္ျခင္းသည္ မြန္ျမတ္ေကာင္းမြန္ေသာ လုပ္ရပ္မဟုတ္ေပ။ ထိုအရာသည္လည္း ဘာသာတုိင္း၏ လိုက္နာအပ္ရမည့္ အျပဳအမႈမ်ားတြင္ပါ၀င္သည္။

          အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဂၤတိုင္း၊ ဥတၱရတိုင္းတို႕၌ ေဒသစာရီၾကြခ်ီေတာ္မူခိုက္ ယင္းသို႕ ၾကြေတာ္မူမည့္သတင္းကို ၾကားသိရလွ်င္ မ႑ကသူေဌးႀကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ခရီးဦးႀကိဳျပဳရန္ အတြက္ သြား၏။ လမ္းခရီး၌ တိကၳိတို႕က “သင္သည္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳအပ္၏ဟု အယူရွိေသာသူျဖစ္ပါ လ်က္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမျပဳအပ္ဟု အယူရွိေသာရဟန္းေဂါတမ၏ထံသို႕ အဘယ္ေၾကာင့္ သြားရဘိ သနည္း”ဟု ဆိုကာ တားျမစ္ၾက၏။ သို႕ေသာ္လည္း သူေဌးႀကီးက မနာယူဘဲ ျမတ္စြာဘုရားထံ အေရာက္ သြားခဲ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကိုနားၾက၏။ ေသာတာပတၱိဖိုလ္သို႕ေရာက္၍ ျမတ္စြာဘုရားအား တိတၳိတို႕သည္ ေက်းဇူးမဲ့ကိုဆိုကာ မိမိအား တားျမစ္ေသာအျဖစ္ကို ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထိုအ ခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္မွာ…..

          “သူေဌးႀကီး ၌သတၱ၀ါတို႕မည္သည္ကား ႀကီးက်ယ္ျမားေျမာင္ေသာ္လည္း မိမိ၏အျပစ္ကို မျမင္ႏိုင္ၾကကုန္။ ထင္ရွားမရွိေသာ္လည္း သူတစ္ပါး၏အျပစ္ကို ထင္ရွားရွိသည္ဟု ျပဳလုပ္၍ ထိုထိုအရပ္တို႕၌ ဖြဲကဲ့သို႕ လြင့္ႀကဲတတ္ၾကကုန္သည္”ဟု (မိန္႕ေတာ္မူ၏။)


          ဆက္လက္၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဂါထာျဖင့္ေဟာၾကားရ၌

          “သူတစ္ပါး၏ အျပစ္ကိုျမင္လြယ္၏။ မိမိ၏အျပစ္ကိုကား ျမင္ႏုိင္ခဲ၏။ ထိုစကား သင့္စြ။ ထိုသူတစ္ပါး၏ အျပစ္သာျမင္ၿပီး မိမိအျပစ္မျမင္ေလ့ရွိေသာသူသည္ ဖြဲကိုလႊင့္တတ္၏။”ဟု (မိန္႕ေတာ္မူ၏။)
(ဖြဲကိုလြင့္တတ္၏ဆိုသည္မွာ ျမင့္ေသာေနရာ၌ထား၍ ဖြဲ လႊင့္ၾကဲသကဲ့သို႕ ထိုသူသည္ သံဃာ့အလယ္ စသည္တို႕၌ သူတစ္ပါးတို႕အျပစ္ကို လႊင့္ႀကဲတတ္၏ဟူလို။)
(ေမ႑ကသူေဌးႀကီး၀တၱဳ၊ ဓမၼပဒ)

                             ************************************

          ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ ေမတၲာျဖင့္သာ တုံ႕ျပန္သင့္သည္။ ေမတၱာထားလွ်င္ အရာရာကိုၿငိမ္းခ်မ္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း တရားရေနေသာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး မဟုတ္ပါ။ ပုထုဇဥ္လူသားတစ္ဦးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ပုထုဇဥ္လူသား တစ္ဦးျဖစ္ တာႏွင့္အညီ ေဒါသ၊ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ မာန္မာနမ်ားေတာ့ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ ျမတ္စြာဗုဒၶရဲ႕ စကားကိုရင္ထဲ ထားကာ ေမတၱာျဖင့္သာတံု႕ျပန္ပါမည္။ ခႏၲီပါရမီဆိုသည့္ ပါရမီတစ္ပါးကိုရင္ထဲထားကာ၊ ေမတၱာ ပါရမီကို လက္ကိုင္ထားၿပီးသာ တံု႕ျပန္ပါမည္။ ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ ဗုဒၶဘာသာတိုင္းဟာလည္း ပါရမီ(၂) ပါးေလာက္ေတာ့ ကိုင္စြဲထားႏိုင္ေကာင္း ထားႏိုင္လိမ့္မည္ဟုထင္ပါသည္။

စူးရွ
အဂၤါေန႕၊ ဇန္န၀ါရီ ၁၇ရက္ ၂၀၁၂။
မြန္းလြဲ ၀၂း၁၂မိနစ္


1 comment:

  1. ေဆာင္းပါးေကာင္းေလးတစ္ပုဒ္ပါ
    ဖတ္ျပီးမွတ္သားသြားပါတယ္အကိုေရ

    ReplyDelete